Bekendmaking 2de project

03-03-2013 11:24

Zoals  in de eerste nieuwsbrief staat houdt het niet op met de afsluiting van het TV project. Ons 2de project wordt: het ondersteunen in de kosten van de schoonheidsbehandelingen op de palliatieve afdeling!

Tijdens het verblijf op de palliatieve afdeling is mijn vrouw en onze moeder ook verrast met het krijgen van een schoonheidsbehandeling. Als je haar gezicht zag na zo’n behandeling dan kregen wij gewoon kippenvel, zoveel  betekende dat voor Fredy.

De kosten daarvan werden betaald uit een fonds wat in 2011 uit een particuliere gift  bestond. De reacties van de patiënten en verpleegkundigen  waren van dien aard dat men een verzoek heeft ingediend bij de RopaRun voor de kosten  in 2012. Aan het verzoek is voldaan.

Men heeft wederom een verzoek ingediend voor 2013, deze is toegezegd voor een half jaar.

De totale kosten voor 1 jaar bedragen € 14.000,00

Ropa Run                                          €   7.000,00

Een te kort van                                 €   7.000,00

Als Stichting Speranza willen wij ons hiervoor gaan inzetten, maar voor een kleine stichting als de onze is dit een groot bedrag.

We hebben al diverse acties op poten gezet: onder andere bij een tweetal supermarkten hebben wij statiegeldboxen geplaatst waar men de statiegeldbonnetjes in kan doen, de opbrengst is geheel voor dit project. Een facebookactie, iedere like is € 1,- waard (zie www.facebook.com/stichtingsperanza). Ook gaat er iemand meedoen aan de vierdaagse sponsorloop van Nijmegen, ook deze opbrengst is voor dit project. Hiervoor gaan wij op korte termijn op zoek naar sponsors. Daarnaast hebben wij een aantal instanties aangeschreven voor een aanvraag van een grotere gift.